25 dubna, 2019

Facebook a soumrak sociálních sítí

Také vám připadá, že jsou všichni kolem vás na telefonu? Máte neustále potřebu kontrolovat, co se děje nového na facebooku? Říkáte si, je to pouze vaší slabou vůlí nebo se něco děje?

Pravda je ta, že technologické společnosti nutí svoje uživatele, aby stále častěji kontrolovali co se děje nového a pomocí "hracích" a přesvědčovacích dovedností se vás snaží učit závislosti na kontrolování přísunu nových informací z jejich sociálních sítí.

Dělají to za účelem zisku. Od roku 2008 se počet uživatelů sociálních sítí téměř 100x násobil. Společně s tím začala růst touha společností získávat vliv a taktéž nové fanoušky. Facebook a sociální sítě typu LinkedIn, Twitter nebo Instagram začali vkládat komerční příspěvky a upřednostňovat placený obsah. Současná realita je ta, že už nikdo z obyčejných lidí téměř nic nesdílí. Žádné fotky, videa nebo příspěvky.

Veškerý obsah je dnes vytvářen placenými profesionály, stránkami, společnostmi, značkami, které se snaží vám něco prodat a nebo si získat váš vliv. Ze sociálních sítí, kde si lidé vyměňovali názory se stala promenáda mediálního obsahu, který je vysoce komerční a nemá nic společného s původním účelem, komunity a sdílení obsahu mezi přáteli.

Jediné co se nyní dá udělat, je deaktivovat účet a začít opět používat email, mobil, SMS či messenger. Je nutné komunikovat přímo, bez prostředníka, který na tom bude vydělávat peníze.







https://techcrunch.com/2017/10/28/how-i-cured-my-tech-fatigue-by-ditching-feeds/
https://techcrunch.com/2018/12/23/the-year-social-networks-were-no-longer-social/

Žádné komentáře:

Okomentovat