29 ledna, 2020

Co dělat, aby to nevyšlo

Moje zkušenost s korporátním prostředím mě přiměla, abych napsal toto desatero, které jsem trefně pojmenoval:

"Co dělat, aby to nevyšlo".

  1. Pracujte na více projektech zároveň - ideálně na všech, protože chce být v obraze.
  2. Chraňte informace před ostatními, kteří by vám mohli ukrást vaše know-how.
  3. Mlžte, používejte buzzwordy a mluvte o komplexních systémech, které znáte a již jste je dělali.
  4. Neodpovídejte na emaily, protože jste příliš vytížení.
  5. Slibujte věci, které nemůžete splnit.
  6. Urgujte věci, které jsou potřeba dodat ihned a již včera bylo pozdě.
  7. Plánujte věci, které jsou megalomanské, protože jste přeci optimista.
  8. Neřešte kapacity - všechno lze stihnout, stačí pouze trošku chtít. 
  9. Řešte peníze - na všem lze ušetřit, i malá kapka v moři se počítá.
  10. Začněte politikařit - spolupracujte pouze s vámi loajálními lidmi. 
  11. Reálné plánování nemá smysl - je nutno pokračovat, jinak to nemá smysl. 
  12. Nikdy nezastavujte!! Plnou parou vpřed!
  13. Nechoďte na školení - vždyť už všechno umíte. 
  14. Organizujte meetingy, které nemají smysl - je nutné abyste měli plný kalendář.
  15. Zaplňte si kalendář - ideálně pět schůzek na den.
  16. Házejte odpovědnost na další kolegy, nemůže to zůstat přeci na vás.
  17. Pište dlouhé emaily, ve kterých popisujete problém a zároveň konstatujete, co je potřeba udělat.
  18. Ignorujte kritické signály a incidenty. 
  19. Nikdy nic reálně nedodejte, to je pouze pro slabochy.
  20. Vytvořte si dobře znějící název vaší pozice, čím delší, tím lepší.
  21. Reorganizujte, vytvořte několik struktur, které se navzájem vylučují.
  22. Choďte do práce a 8 hodin denně tam seďte a koukejte do zdi.

Žádné komentáře:

Okomentovat